Oana Ometa a absolvit Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, specializarea Jurnalism în anul 2007. De-a lungul timpului a lucrat la mai multe publicații (Ziua de Cluj, Adevărul, Bună ziua, Ardeal) și a colaborat cu reviste precum Dilema Veche, Observatorul Cultural. A obținut diploma de doctor în Istorie în anul 2012 cu teza Condiția ziaristului în perioada comunistă. Cercetare de istorie orală 1948-1989. A publicat două cărți de autor (Interferențe publicistice între România și Portugalia, Editura Lumen, Iași, 2008 și Povestea unui gazetar veteran, Editura Argonaut, Cluj-Napoca, 2011). În perioada 2008-2011 a fost cadru didactic asociat în cadrul Departamentului de Jurnalism unde a susținut ateliere de presă scrisă dar și seminarii de jurnalism cultural, presă de opinie și jurnalism social. În 2011 s-a mutat la București unde a lucrat ca editor web la Realitatea.net și la Digi24. Din 2018 este cadru titular în cadrul Departamentului de Jurnalism. Interesele sale de cercetare vizează istoria comunismului, istoria orală, jurnalismul cultural, jurnalismul social.
Oana Ometa graduated Journalism in 2007. Since 2018 she is part of the permanent faculty at the Journalism Department. She holds a Ph.D. in History with a thesis on the condition of the journalists in the communist era, an oral history research. During her doctoral studies, she published the book The Story of a Veteran Journalist (Argonaut, Cluj-Napoca, 2011). Her research interests include history, oral history and cultural journalism.
Teme propuse pentru lucrările de licență / Topics for Bachelor Theses
Presa scrisă
Statutul jurnalistului în era digitală (provocări/riscuri în exercitarea profesiei de jurnalist)
Hibridizarea genurilor jurnalistice
Știrile și conținutul generat de utilizatori
Jurnalism social
Reprezentări ale minorităților în presa de tip cotidian;
Jurnalism cetățenesc: producția și distribuția de conținut;
Exploatarea sărăciei în reportajul social;
Exclușii și marginalii în jurnalismul social;
Reprezentări ale violenţei domestice. Campanii de presă
Portretul /biografia/povestea vieții în jurnalismul social
Reportajul social și antropologia cotidianului (migrație, regim alimentar etc.)
Stereotipurile de gen în media
Introduction in advertising
Storytelling and advertising
Raising awareness campaigns in online publications
Advertising and news / editorial content versus the paid placement of advertising / hybrid news discourse
Travel journalism and advertising: building brands identity
Presa de opinie
Scrisoarea deschisă în publicațiile online